Культура спілкування та грамотність у соціальних мережах

       Сучасне життя практично неможливо уявити без Інтернету та соціальних мереж. За останні роки мережа Інтернет стрімко розвивається: завдяки ньому ми можемо швидко дізнатися відповіді на питання, які нас хвилюють. І це надзвичайно практично: більше не потрібно витрачати години на пошуки потрібної інформації в бібліотеках. Але, як то кажуть, ця палка має два кінця.
  В епоху соціальних мереж людина, сховавшись на нік-неймом, часто виходить за межі культури спілкування та моралі. Мова в інтернеті більш наближена до розмовної: часто використовують сленг, суржик, жаргонізми та, ще гірше, ненормативну лексику. Взагалі, тема грамотності в віртуальному спілкуванні вже давно мене хвилює, тому сьогодні варто розкрити всі свої думки. Спершу в соціальних мережах люди мало писали, тому був малий відсоток безграмотних текстів. Від 2008 року людей, які стали ділитися своїми текстами та думками в
соцмережах стало значно більше: з’явилися блогери, які пишуть тексти на різноманітну тему, але на жаль не всі тексти хочеться читати. На мою думку, якщо людина вже й хоче підписувати свої фото довгими текстами, які і так читає дуже малий відсоток людей, то їй спочатку варто вивчити правила української мови, ну або ж користуватися послугами редактора. А ще виникає питання: чи багато людей спілкуючись в різноманітних месенджерах дотримується правил граматики? Чи завжди ви пишете кожне речення з великої літери, ставите потрібні розділові знаки в реченнях, а особливо цю іноді дратуючу крапку в кінці? Особисто я – ні: коли потрібно швидко надіслати повідомлення я не завжди думаю де і який розділовий знак потрібно поставити. Часто я використовую скорочення: замість «привіт» - «првт», «не знаю» - «нз», «окей/добре» - «ок» і тому подібне. Чи погано це? Однозначно так, але в неформальному спілкуванні це дуже зручно. Інша справа, коли ти офіційно спілкуєшся в повідомленнях,
наприклад з викладачем. В такому випадку я завжди дотримуюсь усіх правил української мови.
        Я вважаю, що інтернет вбиває грамотність, але я щиро вірю, що з
часом це зміниться. Можливо люди більше часу будуть приділяти культури
мовлення? Сподіваюсь…

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Пограюся зі стилями і я